Left-Wing ‘Explainer’ Blog Vox Revealed to Be Funded By Communist Chinese


When it first opened for business in 2014, the website Vox was hailed as the first website that would “explain” the news in an unbiased manner. Now it has been discovered that the site is heavily funded by the communist Chinese government.

The site was started by former Washington Post writer Ezra Klein. It was supposed to be the site that told the world just what was happening. Of course, all Klein’s writers are liberals. But now we find just how biased the site really may be.

According to the Washington Free Beacon:

take our poll - story continues below

Who should replace Nikki Haley as our ambassador to the U.N.?

  • Who should replace Nikki Haley as our ambassador to the U.N.?  

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Completing this poll grants you access to Godfather Politics updates free of charge. You may opt out at anytime. You also agree to this site's Privacy Policy and Terms of Use.

Latest: VOTE FRAUD WARNING: U.S.A. Has 3.5 Million More Registered Voters Than Living Adult Citizens

A recent Vox blog post by foreign editor Yochi Dreazen titled, “The big winner of the Trump-Kim summit? China” discloses at the bottom of the piece that the reporting was subsidized by the China-United States Exchange Foundation.

“This reporting was supported by the China-United States Exchange Foundation (CUSEF), a privately funded nonprofit organization based in Hong Kong that is dedicated to ‘facilitating open and constructive exchange among policy-makers, business leaders, academics, think-tanks, cultural figures, and educators from the United States and China,'” the post states in a note at the bottom.

CUSEF, as first noted by Washington Post columnist Josh Rogin, is a front organization backed by the Chinese government and established to spread the party’s propaganda.

“You know CUSEF is chaired by a top official in the Chinese Communist Party’s influence operations network, right?” Rogin queried Vox on Twitter.

“Tung Chee-hwa, CUSEF’s chair, is vice chairman of the Chinese People’s Political Consultative Conference, which is connected to the United Front Work Department, the Communist Party agency designed to advance party objectives with outside actors,” Rogin went on to note.

So, this certainly makes one ask… if the left is all worried about foreign influence in the U.S., why would they let Vox get away with being funded by the Chinese?

Just how many strings are attached to this Chinese money? How often does Vox alter its work to satisfy its Chinese masters? Does Vox give its Chinese moneymen veto or editor’s powers to their posts?

Worse, if they claim that the Chinese sugar daddies don’t hold any influence over their “news” posts… how do we believe that? After all, don’t liberals like to say “follow the money”?

Follow Warner Todd Huston on Twitter @warnerthuston.

Previous ABC Network Execs Worried that Re-Re-Boot of 'Roseanne' Will BOMB Without Roseanne
Next The Democratic Gospel According to Schumer & Company: Lying, Treachery, Vilification, Violence, and Anti-Americanism

 

Join the conversation!

We have no tolerance for comments containing violence, racism, vulgarity, profanity, all caps, or discourteous behavior. Thank you for partnering with us to maintain a courteous and useful public environment where we can engage in reasonable discourse.